Η ανάγκη ύπαρξης οργανωμένου τμήματος κοινωνικής πολιτικής και
αλληλεγγύης στους σύγχρονους Δήμους.
Στη σελίδα του Δήμου Κορινθίων για το κέντρο κοινωνικής πολιτικής του αναφέρει ότι
αυτό είναι ο φορέας εκδήλωσης της δημοτικής μέριμνας που σχεδιάζει και υλοποιεί
προγράμματα , για την αντιμετώπιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων , προωθεί την
ενίσχυση των κοινωνικών δεσμών, την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και την
κοινωνική αλληλεγγύη.
Αλήθεια τώρα …….Που είναι όλα αυτά στο Δήμο μας και δεν τα βλέπουμε……
Η κοινωνική πολιτική και αλληλεγγύη προς τους δημότες, θα έπρεπε λόγω των ιδιαιτέρων
συνθηκών που επικρατούν στο Δήμο μας ( ευάλωτες ομάδες -ανοιχτή δομή μεταναστών –
απομακρυσμένα χωριά με ηλικιωμένους κατοίκους χωρίς ιατρική βοήθεια )να είναι η
πρώτη προτεραιότητα για το Δήμο Κορινθίων. Σκοπός της κοινωνικής πολιτικής και
αλληλεγγύης , πρέπει να είναι η επανένταξη των αδυνάτων δημοτών στην κοινωνία και η
ενδυνάμωση των ασθενέστερων. Όλα αυτά θα πρέπει να γίνονται με σεβασμό προς τους
δημότες , ενώ επίσης δεν πρέπει να υπάρχει καμία διάκριση λόγω φύλου, ηλικίας,
μόρφωσης, αναπηρίας , εθνικής καταγωγής , θρησκευτικών και πολιτικών πεποιθήσεων.
Για να μπορέσει στα πλαίσιο αυτό να λειτουργήσει όπως πρέπει ο Δήμος να στηριχθεί στα
έσοδα του, στα προγράμματα ΕΣΠΑ, αλλά και σε χορηγίες ιδιωτών και επιχειρήσεων ,
εφόσον υπάρχουν τέτοιες.
Επειδή είχα διατελέσει αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας , από την οποία
αποστρατεύτηκα πρόσφατα , με εκπαιδεύσεις σε θέματα αλλοδαπών και
ενδοοικογενειακής βίας , καθώς και από την συνεργασία που είχα με τις συναρμόδιες
υπηρεσίες ,( α και β βαθμούς τοπικής αυτοδιοίκησης ) κατά την άποψη μου , η κοινωνική
πολιτική θα πρέπει να περιλαμβάνει τους εξής τομείς.
1) Υπηρεσία συντονισμού για θέματα μεταναστών και προσφύγων.
Λόγω της ύπαρξης της ανοιχτής δομής φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών στην πόλη
της Κορίνθου, πρέπει ο Δήμος μας να συνεργαστεί με το ΔΟΜ (Διεθνής Οργανισμός
Μετανάστευσης) και την Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε.
Η υπηρεσία συντονισμού θα παρέχει προς τους μετανάστες συμβουλές νομικής φύσεως,
ενημέρωση για τα δικαιώματα τους, ψυχική και κοινωνική στήριξη , ώστε οι άνθρωποι
αυτοί, να μπορέσουν να ενταχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην κοινωνία, ,
παράλληλα δε , εφόσον το επιθυμούν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργατικό
δυναμικό σε επιχειρήσεις νόμιμα , καίτοι υπάρχει έλλειψη προσωπικού, για τις
επιχειρήσεις του τόπου μας.
2)Κοινωνικά ιατρεία.
Τα ιατρεία αυτά θα μπορούν να παρέχουν πρωτοβάθμια περίθαλψη δωρεάν , έτσι ώστε να
αντιμετωπίζονται τα ιατρικά προβλήματα ιδιαίτερα των ευπαθών κοινωνικών ομάδων (
ηλικιωμένοι, άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια, ανασφάλιστοι , θύματα
ενδοοικογενειακής βίας , άστεγοι). Στο Δήμο μας υπάρχει ΚΕΠ Υγείας, τούτο όμως δεν
τυγχάνει ευρέως γνωστό, διότι δεν έχει επικοινωνηθεί με τον τρόπο που πρέπει. Στα ορεινά
χωριά θα μπορούσε να δημιουργηθεί με την σύμπραξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου,
πολυδύναμο ιατρείο (στα πρότυπα του ιατρείου των Καλλιάνων στο Δήμο Σικυωνίων )για
παροχή υπηρεσιών υγείας σε πρωτοβάθμιο επίπεδο .Επίσης ιατροί του κοινωνικού
ιατρείου θα μπορούσαν να μεταβούν στα ορεινά χωριά του Δήμου μας και να
συνταγογραφούν φάρμακα και εξετάσεις στους ηλικιωμένους κατοίκους.
3) Ίδρυση ξενώνα για την φιλοξενία θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας.
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που απασχολούν την σημερινή κοινωνία ,
είναι αυτό της ενδοοικογενειακής βίας.
Τι είναι όμως ενδοοικογενειακή βία;. Ενδοοικογενειακή βία είναι ένας τρόπος.
συμπεριφοράς που είναι σωματικά, σεξουαλικά, συναισθηματικά ή ψυχολογικά
βίαιος.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ
Α)-Κάθε πρόσωπο οικογένειας ή κοινότητας που αποτελείται από συζύγους «ή
πρόσωπα που συνδέονται με σύμφωνο συμβίωσης» ή γονείς και συγγενείς πρώτου
και δεύτερου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας και τα εξ υιοθεσίας τέκνα τους.σε
βάρος του οποίου τελείται αξιόποινη πράξη (σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.
3500/2006, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει), καθώς και
Β)-Ο ανήλικος ενώπιον του οποίου τελείται μία από τις αξιόποινες πράξεις αυτές.
Στην οικογένεια περιλαμβάνονται, εφόσον συνοικούν, συγγενείς εξ αίματος ή εξ
αγχιστείας μέχρι τετάρτου βαθμού και πρόσωπα των οποίων επίτροπος, δικαστικός
παραστάτης ή ανάδοχος γονέας έχει ορισθεί μέλος της οικογένειας, καθώς και κάθε
ανήλικο πρόσωπο που συνοικεί στην οικογένεια. Στους μόνιμους συντρόφους και
στα τέκνα, κοινά ή ενός εξ αυτών, στους τέως συζύγους, στα μέρη συμφώνου
συμβίωσης που έχει λυθεί, καθώς και στους τέως μόνιμους συντρόφους.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ –
ΛΥΣΕΙΣ
Επειδή κατά την αντιμετώπιση ενός προβλήματος ενδοοικογενειακής βίας
προκύπτουν Δυσκολίες κατά την καταγγελία (π.χ. αποθάρρυνση από τις αρχές,
«κοινωνικό στίγμα»), κίνδυνος υποτροπής του δράστη, δυσλειτουργίες του
υποστηρικτικού πλαισίου (π.χ ανεπάρκεια κατάλληλων υπηρεσιών, δομών, μέσων
ή/και προσωπικού), καθώς επίσης ότι τα θύματα μετά τη καταγγελία της πράξης
και την υποβολή μήνυσης, δεν έχουν πολλές φορές άλλη στέγη για να διαμείνουν
και έτσι επιστρέφουν στο ίδιο μέρος μου διαμένουν με το θύτη κρίνεται
απαραίτητη κατά τη γνώμη μου η ύπαρξη ΄΄ξενώνα φιλοξενίας ΄΄ των θυμάτων .
Στις εγκαταστάσεις του Ξενώνα δύναται να φιλοξενούνται γυναίκες με τα
παιδιά τους, μέχρι την ηλικία των 18 ετών εφόσον πρόκειται για κορίτσια και των
12 ετών, εφόσον πρόκειται για αγόρια. Η παραμονή των γυναικών και των παιδιών
τους μπορεί να διαρκέσει έως και τρείς μήνες ενώ ανάλογα με την περίπτωση και
εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι, η διαμονή μπορεί να παραταθεί. Ο
Ξενώνας θα διαθέτει δωμάτια, δωμάτιο ΑΜΕΑ, δωμάτιο που λειτουργεί ως χώρος
ψυχαγωγίας των παιδιών, χώρο συμβουλευτικής, γραφείων προσωπικού,
υποδοχής, καθιστικού, κουζίνας όπως επίσης και αποθηκευτικούς χώρους.
Επιπλέον, από την πλευρά του Δήμου θα τοποθετηθεί πόρτα ασφαλείας στην
κεντρική είσοδο, ειδική κονσόλα ελέγχου και ειδοποίησης, συναγερμός και κάμερα
σε όλους τους κοινοχρήστους χώρους κτιρίου.
Η Δομή παρέχει τη δυνατότητα για φιλοξενία, ασφαλή διαμονή με στέγη και
διατροφή, ψυχοκοινωνική στήριξη, πρόσβαση σε υπηρεσίες που συνδέονται με την
απασχόληση, εκπαίδευση, και τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.
Ταυτόχρονα αναπτύσσεται συνεργασία και με άλλους φορείς είτε για την βελτίωση
των παρεχόμενων υπηρεσιών είτε για την συνδιοργάνωση δράσεων. Στελεχώνεται
από υπαλλήλους, διοικητικής υποστήριξης, καθαριότητας, ιατρό γενικής ιατρικής ,
ψυχολόγο, παιδοψυχολόγο, κοινωνική λειτουργό.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Για την άμεση και καλύτερη εξυπηρέτηση και λειτουργία του Ξενώνα μπορεί
να υπάρχει συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς και να υπογραφεί μεταξύ
του Δήμου και του Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου , προγραμματική σύμβαση για
την παροχή υπηρεσιών υγείας αλλά και την πραγματοποίηση αιματολογικών
εξετάσεων, ακτινογραφίας θώρακος, ψυχιατρικής εκτίμησης και παιδιατρικής
γνωμάτευσης όπου αυτές απαιτούνται .
Παράλληλα σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο και την Αστυνομική
Διεύθυνση Κορινθίας , στην οποία υπάρχει γραφείο αντιμετώπισης
Ενδοοικογενειακής βίας, θα παρέχεται νομική στήριξη και ασφάλεια για τις
φιλοξενούμενες γυναίκες και τα παιδιά τους ενώ μπορούν να υπογραφούν και
αντίστοιχες προγραμματικές συμβάσεις με τις προαναφερόμενες υπηρεσίες.
4)Κέντρο βραχείας φιλοξενίας αστέγων .
Δημιουργία κέντρου βραχείας φιλοξενίας αστέγων , όπου εκεί ο Δήμος Κορινθίων,
θα υποδέχεται πολίτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην καθημερινή τους
διαβίωση και θα στηρίζονται τόσο υλικά όσο και ψυχοκοινωνικά παρέχοντάς σε
αυτούς βοήθεια ως προς τη σίτιση, τη στέγαση και την κοινωνική τους επανένταξη.
Στους φιλοξενούμενους του Κέντρου Αστέγων θα μπορεί να παρέχεται εκτός από
την διαμονή, σίτιση, ψυχολογική υποστήριξη, καθώς και ιατρική παρακολούθηση.
Στον χώρο της δομής θα μπορούσε να λειτουργήσει και Υπηρεσία , παροχής
νοσηλευτικών υπηρεσιών που θα υποστηρίζει τους αστέγους , που διαμένουν εκεί
όταν χρειάζονται νοσηλευτικές πράξεις. Παράλληλα, η ύπαρξη κοινωνικού
λειτουργού θα βοηθούσε σε θέματα ιατρικής φύσεως και διεκπεραίωση
αιτημάτων για συνταξιοδοτικά, νομικά και εργασιακά θέματα.
Στο κέντρο θα μπορούσε να λειτουργήσει υπνωτήριο και ξενώνας φιλοξενίας.
Μέσω της καθημερινής επαφής με τους εργαζόμενους και με σκοπό την κοινωνική
επανένταξη, θα μπορούσε να προωθηθεί η ένταξη των φιλοξενουμένων σε
προγράμματα που υλοποιούνται σε συνεργασία με την κεντρική διοίκηση και
άλλους φορείς.
Με εκτίμηση
Κων/νος (Ντίνος ) ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ
Υποψήφιος δημοτικός συμβουλος ΔΕ Κορίνθου
Με την “ΠΝΟΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου