Οδήγηση τον χειμώνα: Πώς θα οδηγούμε με ασφάλεια σε δύσκολες καιρικές συνθήκες - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

Post Top Ad

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

Οδήγηση τον χειμώνα: Πώς θα οδηγούμε με ασφάλεια σε δύσκολες καιρικές συνθήκες


Πολύτιμες συμβουλές από τον παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι WRC2 του 2018

Βροχή, χιόνι, παγετός είναι μερικά από τα φαινόμενα που συχνά προβληματίζουν και αγχώνουν τους οδηγούς αυτοκινήτων τη χειμερινή περίοδο. Πώς θα καταφέρουμε να οδηγήσουμε με ασφάλεια σε δύσκολες καιρικές συνθήκες; Απαντήσεις και πολύτιμες συμβουλές δίνει ο παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι WRC2 του 2018 και οδηγός με την ομάδα της Skoda, Jan Kopecky.

«Το σημαντικότερο για κάθε οδηγό, να είναι συγκεντρωμένος στο τιμόνι, να οδηγεί πάντα σε επαρκή απόσταση από τα άλλα οχήματα και να διατηρεί τη σωστή ταχύτητα. Οι οδηγοί θα πρέπει να ενημερώνονται πάντοτε για την πρόγνωση του καιρού πριν αναχωρήσουν. Το ξεκίνημα του όποιου ταξιδιού νωρίτερα μπορεί να μειώσει το άγχος, ειδικά στο δρόμο προς το γραφείο. Πριν ξεκινήσετε, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι εντελώς απαλλαγμένο από χιόνι και πάγο, η ορατότητα να είναι απρόσκοπτη. Μόνο τότε μπορεί κανείς να αντιδράσει σωστά σε οποιοδήποτε απρόοπτο», αναφέρει ο παγκόσμιος πρωταθλητής και συνεχίζει: «Το στυλ οδήγησης πρέπει απαραίτητα να προσαρμόζεται στις συνθήκες του δρόμου. Τα ελαστικά πρέπει να είναι πάντα σε άψογη κατάσταση με επαρκές βάθος πέλματος, ενώ ιδίως τον Ιανουάριο ή το Φεβρουάριο πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμες και αλυσίδες, τις οποίες ο οδηγός να γνωρίζει πώς να τοποθετήσει γρήγορα και με ασφάλεια».

Οι παγίδες του χειμώνα

Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο δρόμος τον χειμώνα κρύβει πολλές παγίδες τις οποίες ο οδηγός πρέπει να εντοπίζει έγκαιρα. «Σε χαμηλές θερμοκρασίες, τα πιο σκούρα σημεία στο δρόμο είναι ένα σημάδι ολισθηρών επιφανειών και γενικά αν ο δρόμος έχει μία λαμπερή εμφάνιση θα πρέπει να αφήσετε το γκάζι. Όταν υπάρχει χιόνι στο έδαφος, η επιφάνεια του δρόμου είναι συχνά ολισθηρή. Το αλάτι μπορεί να μετατρέψει το χιόνι σε νερό, πράγμα που αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ολίσθησης. Η ταχύτητά σας θα πρέπει επίσης να μειωθεί όταν η χιονόπτωση είναι συνεχής μιας και ο δρόμος μπορεί να έχει παγώσει κάτω από το χιόνι, κάτι που δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό. Σε τέτοιες καταστάσεις οδηγείτε συνετά, θα πρέπει πάντα να διατηρείτε μία απόσταση αρκετών μέτρων ή τριών δευτερολέπτων από τους άλλους οδηγούς ώστε να μπορείτε να αντιδράσετε».

Πώς να αντιδράσουμε σε ένα επικίνδυνο σημείο του δρόμου

Αξιολογώντας τον καλύτερο τρόπο αντίδρασης σε ένα επικίνδυνο κομμάτι του δρόμου ο παγκόσμιος πρωταθλητής αναφέρει: «Πρέπει να διατηρήσετε την ηρεμία σας και να μην πανικοβληθείτε. Καταρχήν, σε έναν χιονισμένο ή παγωμένο δρόμο ο οδηγός θα πρέπει να μειώσει την ταχύτητά του κατά τουλάχιστον στο μισό, επειδή σε αυτές τις καιρικές συνθήκες η απόσταση φρεναρίσματος είναι τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη. Για να αποφύγετε την ολίσθηση του αυτοκινήτου και την απώλεια ελέγχου του, θα πρέπει να αποφεύγεται η απότομη οδήγηση και το φρενάρισμα. Προσωπικά, οδηγώ σαν να έχω αυγά πάνω από τα πεντάλ. Σε αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ο συμπλέκτης πρέπει να πατιέται εάν το όχημα αρχίζει να σπινάρει. Αν το αυτοκίνητο γλιστράει σε μια στροφή συνήθως αρκεί να στρίψετε το τιμόνι προς την κατεύθυνση ολίσθησης για να ανακτήσετε τον έλεγχο. Όταν θέλετε να αλλάξετε λωρίδα και υπάρχει χιόνι ανάμεσα, καλύτερα να πατήσετε το συμπλέκτη και να αφήσετε το αυτοκίνητο να κινηθεί προς την άλλη λωρίδα με λίγο μεγαλύτερη ορμή».

Πώς θα αποφύγουμε το σπινάρισμα

Τέλος, δίνει και τις δικές του συμβουλές για τον τρόπο οδήγησης, ώστε να μην σπινάρουν οι τροχοί σε ολισθηρούς δρόμους. «Σε οχήματα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορείτε να επιλέξετε τη δεύτερη σχέση για να ξεκινήσετε και να «παίξετε» λίγο με το συμπλέκτη και το πεντάλ γκαζιού για να αποφύγετε το σπινάρισμα, ειδικά κατά την εκκίνηση», κατέληξε ο Jan Kopecky.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad