Η ομάδα Τyφoon ΜotoRacing από το Πολυτεχνείο Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχουν σε παγκόσμιους διαγωνισμούς.
Διαπρέπουν σε ολόκληρο τον κόσμο οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί των Πολυτεχνείων όλης τη χώρας καθώς οι φοιτητές μετά τις εντυπωσιακές φόρμουλες που κατασκεύασαν σειρά φαίνεται πως είχαν τα δίκυκλα.
Το εγχείρημα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία από την Τyφoon ΜotoRacing η οποία ιδρύθηκε το 2014 από πρωτοβουλία των φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με σκοπό το σχεδιασμό, τη μελέτη και κατασκευή μίας μοτοσυκλέτας 250cc (κυβικών εκατοστών) η οποία θα συμμετάσχει στον παγκόσμιο διαγωνισμό Motostudent.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται ανά δύο χρόνια στην πίστα Motorland Aragon της Ισπανίας και λαμβάνουν μέρος πανεπιστήμια από όλον τον κόσμο. Η πρώτη ομάδα συμμετείχε στην 4η έκδοση του διαγωνισμού και φέτος, στις αρχές του 2019, έγινε η ίδρυση της τρίτης ομάδας.
Η μεγάλη επιτυχία της δεύτερης ομάδας, η οποία συνέχισε αρμονικά την καλή πορεία της πρώτης, θέτει ψηλά τον πήχη για το μέλλον.
Στον πρώτο διαγωνισμό, η Tyφoon με το πρωτότυπο μοντέλο της, το Tyφ-One κατάφερε να διακριθεί στο Business Plan κατακτώντας την 2η θέση και στην γενική κατάταξη και αναδείχθηκε στην 9η θέση ανάμεσα σε 36 ομάδες από πανεπιστήμια όλου του κόσμου.
Η δεύτερη γενιά της ομάδας έλαβε μέρος στην πέμπτη έκδοση του διαγωνισμού, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβρη, με το πρωτότυπο μοντέλο ”Chimera” και κατέκτησε την 7η θέση στην γενική κατάταξη μεταξύ 45 πανεπιστημιακών ομάδων. Συγκεκριμένα, η ομάδα κατάφερε να αποσπάσει τα 2 από τα 3 βραβεία του θεωρητικού κομματιού του διαγωνισμού ή αλλιώς MS1 ενώ έφτασε στη 4η θέση της γενική κατάταξης του MS1.
Τα βραβεία που έφερε η ομάδα πίσω στην Ελλάδα είναι αυτά του “Best Design” και “Best Technological Innovation”. Στο αγωνιστικό κομμάτι του διαγωνισμού ή MS2, η ομάδα κατάφερε να πετύχει την πρώτη θέση στο τεστ επιτάχυνσης και στο Mechanical Test. Επιπλέον, η μηχανή “έπιασε” την 5η υψηλότερη ταχύτητα στην πίστα, αλλά λόγω προβλήματος στην τροφοδοσία καύσιμου κατά τη διάρκεια των προκριματικών ξεκίνησε τον αγώνα από την 15η θέση με αποτέλεσμα ο οδηγός να δει την καρό σημαία στη 12η θέση.
Οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό καλούνται να κατασκευάσουν μια μηχανή τύπου Moto3, ακολουθώντας τους κανονισμούς που θέτει ο διαγωνισμός. Από τον διαγωνισμό παρέχεται ένα πακέτο εξοπλισμού σε όλες τις ομάδες και είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί. Αυτό περιλαμβάνει τον κινητήρα, ένα σετ αγωνιστικών λάστιχων και τις δαγκάνες των φρένων. Οι ομάδες δεν έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τίποτα από το πακέτο εξοπλισμού.
Ο διαγωνισμός χωρίζεται στις δυο φάσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω: MS1 και MS2.
Το MS1 αποτελεί το θεωρητικό κομμάτι, στο οποίο οι ομάδες παρουσιάζουν σε κριτική επιτροπή τα σχέδια και τις μηχανολογικές μελέτες που διεξήχθησαν κατά την κατασκευή του πρωτότυπου μοντέλου. Κομμάτι της παρουσίασης αποτελεί και το Business Plan στο οποίο, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, η ομάδα καλείται να οργανώσει μία υποθετική αγωνιστική ομάδα με στόχο τη συμμετοχή του αληθινού πρωτότυπου σε έναν φανταστικό διαγωνισμό με αγώνες σε διάφορα μέρη του κόσμου (Νέα Υόρκη, Μπουένος Άιρες, Πεκίνο, Μουμπάι σε διάστημα 2 μηνών και κατόπιν στην Ρώμη και τέλος στην πίστα της Αραγωνίας) καθώς και να αναπτύξουν μία τεχνολογική καινοτομία που θα αποτελεί μέρος της μοτοσυκλέτας.
Το MS2 διεξάγεται στην πίστα και περιλαμβάνει τον τεχνικό έλεγχο που πιστοποιεί το αν το όχημα πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές της FIM, τα δυναμικά αγωνίσματα και τον αγώνα. Τα δυναμικά αγωνίσματα είναι: το τεστ πέδησης, στο οποίο η μηχανή αναπτύσσει ταχύτητα 80km/h και οφείλει να φρενάρει στο μικρότερο δυνατό διάστημα, το Gymkhana (δοκιμάζεται η ευελιξία της μηχανής), το τεστ επιτάχυνσης, στο οποίο η μηχανή διανύει απόσταση 150 μέτρων με σκοπό να πετύχει τον καλύτερο χρόνο και τέλος το Mechanical test, όπου οι ομάδες καλούνται να αποσυναρμολογήσουν και να επανατοποθετήσουν μέρη της μηχανής. Το αγωνιστικό τριήμερο αποτελεί αποκορύφωμα του MS2 αφού αποτελείται από τα free practices για την pole position (πρώτη θέση στην εκκίνηση) και φυσικά τον τελικό αγώνα (8 γύροι).
Υπεύθυνος καθηγητής του project είναι ο κύριος Γιαγκοπούλος, που είχε ηγηθεί και των προηγούμενων ομάδων. Η ομάδα απαρτίζεται από τον γενικό αρχηγό, τους υπεύθυνους των τομέων και τα μέλη του κάθε τομέα. Οι τομείς είναι 5 (Engine Performance (6 άτομα), Σασί (4 άτομα), Αναρτήσεις (4 άτομα), Αεροδυναμικά (3 άτομα), Μάρκετινγκ – Bιομηχανοποίηση (6 άτομα)) και συνολικά η ομάδα απαρτίζεται από 24 άτομα.
Η μοτοσυκλέτα κατασκευάζεται κατόπιν σχεδιασμού και μελέτης της ομάδας, που ξεκινάει περίπου ενάμιση χρόνο πριν τον αγώνα. Η προετοιμασία για τον διαγωνισμό περιέχει και δοκιμές σε πίστα, οι οποίες όσο πλησιάζει ο αγώνας γίνονται και συχνότερες. Πέρα από τα παρεχόμενα του διαγωνισμού, η ομάδα χτίζει την μηχανή εξ ολοκλήρου. Απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση του project είναι να καταφέρει η ομάδα να συγκεντρώσει το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού, της υλοποίησης και φυσικά για το ταξίδι στην Ισπανία, κάτι το οποίο γίνεται μέσω χορηγών αλλά και διαφόρων πρωτοβουλιών που αποφέρουν κέρδη στην ομάδα.
ΠΗΓΗ:newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου