Την Παρασκευή 17 Μαΐου, στο Επιμελητήριο Κορινθίας πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα «ΧΟΡΟΣ: Το μέσο για την απελευθέρωση των ικανοτήτων». Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας, Παναγιώτης Πιτσάκης.
Παρευρέθηκαν ακόμα η υπεύθυνη της επιτροπής για χορευτές με αναπηρία & δασκάλα χορού σε άτομα με αναπηρία, κα Φιλίππα Ζώγα, ο δάσκαλος latin & σύγχρονου χορού, κ. Νίκος Κορμπάκης, ο ειδικός σωματομετρίας active αμαξιδίων, κ. Φαίδρος Παναγόπουλος, ο Γραμματέας του Περιφερειακού Συμβουλίου και εκ νέου υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος, κ. Ιωάννης Ροτζιώκος και πλήθος ενδιαφερόμενων.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας, αφού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, έκανε αναφορά στη σπουδαιότητα του θέματος της ημερίδας.
ΧΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Δημιουργία, εντύπωση, κούραση, προσπάθεια, ανανέωση, πρόοδος είναι λίγες λέξεις που μπορούν να περιγράψουν τον χορό. Ο χορός είναι μια τέχνη που σε βάζει, όπως όλες οι τέχνες, σε μια διαδικασία εσωτερικής αναζήτησης και προόδου μέσα από πολλά επίπεδα και δυσκολίες που συναντάς. Είναι ένα μέσο επικοινωνίας πολύ ιδιαίτερο. Μέσα από αυτό μαθαίνεις να συναναστρέφεσαι με πολλούς ανθρώπους, να δουλεύεις ομαδικά, και πάνω απ’ όλα, να σέβεσαι και να εκτιμάς τον άνθρωπο που έχεις δίπλα σου.
Η κίνηση, που προσφέρει ο χορός, βελτιώνει την φυσική μας κατάσταση, ενεργοποιεί την κυκλοφορία, προσέχει και ομορφαίνει το σώμα μας, και όλα αυτά διασκεδάζοντας.
Αυτή ακριβώς την διασκέδαση χρειαζόμαστε όλοι μας, και πόσο μάλλον τα άτομα με αναπηρία, τα οποία έχουν περιορισμένες επιλογές. Ο χορός δίνει «πάτημα» στα άτομα με αναπηρία, και έτσι μπορούν να προβάλουν τις δυνατότητες τους, να πιστέψουν στον εαυτό τους, να βάλουν στόχους στην ζωή τους και τέλος, να αποδείξουν στην κοινωνία μας ότι έχουν ίσα δικαιώματα στην ζωή.
Οι δάσκαλοι χορού και οι σχολές χορού, πρέπει να αγκαλιάζουν τα άτομα με αναπηρία και να πιστεύουν σε αυτά. Κανένας δάσκαλος δεν ξέρει τις δυνατότητες του κάθε μαθητή του από την αρχή. Έτσι, πρέπει πρώτα να επιτρέψουμε στα άτομα με αναπηρία να μας δείξουν τι μπορούν να κάνουν και που μπορούν να φτάσουν, και έπειτα να κρίνουμε.
Απαραίτητα εφόδια για τον δάσκαλο χορού που διδάσκει σε ΑΜΕΑ, είναι οι βάσεις του στον χορό, αλλά και οι βάσεις του στον χειρισμό των ατόμων αυτών(στοιχειώδεις αρχές της Ειδικής Αγωγής).
Μια ξεχωριστή αναπηρία σε συνδυασμό με τον χορό, που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να προβάλλεται πάρα πολύ, είναι η αναπηρία σε αμαξίδιο. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι γιατί το αποτέλεσμα είναι μοναδικό.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς, πως είναι να χορεύεις πάνω σε ένα αμαξίδιο ή το πως είναι να είσαι συνοδός σε έναν χορευτή με αμαξίδιο. Άτομα ειδικευμένα πάνω στον τομέα των αμαξιδίων, έρχονται να κάνουν την ζωή των χορευτών πιο εύκολη, μετατρέποντας τα αμαξίδια κάθε φορά στις ανάγκες των χορογραφιών.
Στη συνέχεια έδωσε το λόγο στον κ. Ιωάννη Ροτζιώκο, ο οποίος θαύμασε τη θέληση των Α.Μ.Ε.Α αλλά και των δασκάλων χορού για αυτή την πρωτοβουλία και έκανε αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους τα άτομα αυτά, αλλά και για το πώς θα πρέπει να ξεπεραστούν, μέσα από την εμπειρία του στον χώρο της υγείας.
Αφού ολοκληρώθηκαν οι ομιλίες, έγινε παρουσίαση χορού από ντουέτο, όπου ο ένας χορευτής παρουσίασε τις δεξιότητές του με τη χρήση του αμαξιδίου του.
Η εκδήλωσε έκλεισε σε κλίμα ενθουσιασμού και συγκίνησης.
ΠΗΓΗ:hlektra.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου