Πόσο χρόνο περνούν οι οικογένειες μαζί μέσα ένα αυτοκίνητο
Περισσότεροι από έξι στους δέκα γονείς στην Ευρώπη (63%), παραδέχονται ότι «παλεύουν» για να συγκεντρωθούν πλήρως κατά την οδήγηση, όταν τα παιδιά τους κάνουν «σκανταλιές» μέσα στο αυτοκίνητο.
Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το ότι, σχεδόν ένας στους τρεις ενήλικες (29%), γνωρίζει ότι τέτοιου είδους καταστάσεις τους κάνουν λιγότερο ασφαλείς πίσω από το τιμόνι, σύμφωνα με νέα έρευνα της Nissan.
Για τους γονείς, το επίπεδο της απόσπασης της προσοχής σημαίνει ότι έχουν πάρει τα μάτια τους από το δρόμο και τα χέρια τους από το τιμόνι. Επίσης δηλώνουν, σύμφωνα πάντα με την συγκεκριμένη έρευνα, ότι πέρασαν με κόκκινο το φανάρι, ξέχασαν να βγάλουν φλας, φρέναραν ξαφνικά, μπήκαν απότομα σε άλλη λωρίδα, ή και αναγκάστηκαν να σταματήσουν τελείως το αυτοκίνητο.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, οι γονείς στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην τεχνολογία των αυτοκινήτων για να ταξιδέψουν με την οικογένειά τους, με ασφάλεια στο δρόμο. Η έρευνα ανέδειξε ότι η αποφυγή της απόσπασης της προσοχής από το δρόμο, είναι μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των γονέων όταν επιλέγουν ποιο αυτοκίνητο θα αγοράσουν, ενώ ένας στους τρεις (34%) λέει ότι θα αναζητήσει ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, κατά την επιλογή του επόμενου αυτοκινήτου του. Αυτά θα μπορούσαν να είναι η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, η προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και το adaptive cruise control.
Τo κλάμα και οι στριγκλιές είναι στην κορυφή των δυσάρεστων καταστάσεων που δημιουργούν τα παιδιά στο αυτοκίνητο (65%), ακολουθούμενες από τους τσακωμούς μεταξύ αδελφών ή φίλων (58%), το χτύπημα της πλάτης του καθίσματος του οδηγού (49%), το βγάλσιμο των ζωνών ασφαλείας (43%) και την ρίψη παιχνιδιών μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου (39%).
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί γονείς συχνά αισθάνονται άγχος και αγωνία όταν τα παιδιά τους βρίσκονται στο αυτοκίνητο, ενώ παραδέχονται ότι μπορεί να φτάσουν στον προορισμό τους είτε με καθυστέρηση είτε με κακή διάθεση, ως απόρροια των συγκεκριμένων καταστάσεων.
Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει ότι λαμβάνουν μέτρα «απελπισίας» για να μειώσουν τον κίνδυνο και την απόσπαση της προσοχής που προκαλείται από την οδήγηση με τα παιδιά εντός του αυτοκινήτου, με το 15% των ενηλίκων να αποφεύγουν εντελώς να χρησιμοποιούν αυτοκινητόδρομους ή πολυσύχναστους δρόμους, όταν τα παιδιά τους βρίσκονται στο αυτοκίνητο, ενώ άλλοι τα απασχολούν με tablets ή smartphones (37% ), παιχνίδια (41%), μουσική (53%), ή ακόμα και με γλυκά (22%).
Ο Jean-Philippe Roux, στέλεχος της Nissan Europe, δήλωσε: «Κάθε γονιός γνωρίζει ότι οι οικογενειακές εκδρομές δεν είναι πάντα απλές. Οι λιλιπούτειοι επιβάτες συχνά προκαλούν τις μεγαλύτερες εκπλήξεις, όταν προσπαθείτε να επικεντρωθείτε στο δρόμο, κάτι που μπορεί να προκαλέσει αρκετό άγχος πίσω από το τιμόνι. Η οδήγηση με ασφάλεια και η εστίαση της προσοχής, πρέπει πάντα να είναι η κύρια προτεραιότητα του οδηγού και δεν υπάρχει υποκατάστατο για αυτό. Ωστόσο, γνωρίζοντας ότι το αυτοκίνητό σας είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία που μπορεί να προβλέψει και να αποτρέψει πιθανές επικίνδυνες καταστάσεις, μπορεί να σας βοηθήσει για να απαλλαγείτε από το ψυχολογικό στρες, όταν βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι. Αυτό με τη σειρά του, βοηθά τους οδηγούς να διατηρήσουν σταθερά την προσοχή τους στο δρόμο».
Η πιο προηγμένη τεχνολογία υποστήριξης οδηγών της μάρκας, τo ProPILOT, είναι μια λύση για μια οδηγική εμπειρία, απαλλαγμένη από το στρες της καθημερινότητας. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα τόσο εύκολα όσο ένα συμβατικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού (cruise control), ρυθμίζοντας την επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση. Υποστηριζόμενο από Ραντάρ και Κάμερα, το ProPilot θα προσαρμόσει την ταχύτητα με βάση την προπορευόμενη κυκλοφορία και θα κρατήσει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Διαχειρίζεται ακόμα καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθιστώντας την καθημερινή μετακίνηση πιο χαλαρωτική και μειώνοντας την κόπωση του οδηγού.
Άλλες διαθέσιμες τεχνολογίες περιλαμβάνουν το Intelligent Emergency Braking, που συμβάλλει στην αποφυγή και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από μια σύγκρουση. Σε στενούς δρόμους και χώρους στάθμευσης, το Intelligent Around View Monitor του Qashqai και το Rear Cross Traffic, παρέχουν ακριβή εικόνα κατά τη στάθμευση και την αναστροφή, προειδοποιώντας τον οδηγό για την τυχόν ύπαρξη κινούμενων αντικειμένων, γύρω και πίσω από το όχημα.
Προφίλ Έρευνας και διαπιστώσεις
Συμμετείχαν συνολικά 5.000 γονείς, όλοι κάτοχοι έγκυρης άδειας οδήγησης, κατά τη διεξαγωγή της έρευνας.
Οι γονείς περνούν κατά μέσο όρο 2 ώρες και 54 λεπτά στο αυτοκίνητο με τα παιδιά τους, κάθε εβδομάδα.
Ένας στους πέντε γονείς (20%) δήλωσε ότι η συμπεριφορά των παιδιών τους είναι χειρότερη στο αυτοκίνητο, από το να ντυθούν για το σχολείο (11%), τις διαδρομές για το σούπερ μάρκετ (17%), ή την ώρα για ύπνο (12%).
Οι μαμάδες (67%) δυσκολεύονται περισσότερο να συγκεντρωθούν κατά την οδήγηση με τα παιδιά που προκαλούν δυσάρεστες καταστάσεις στα πίσω καθίσματα, σε σύγκριση με τους μπαμπάδες (57%).
Οι μαμάδες, είναι πολύ πιο πιθανό να δώσουν το τιμόνι και τα κλειδιά σε κάποιον άλλο για να οδηγήσει, λόγω της συμπεριφοράς των παιδιών τους (24%), σε σύγκριση με τους μπαμπάδες (12%).
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου