ΜΕΡΟΣ Ι
Υπήρχε στην Αρχαία Ελλάδα μια πόλη, η Εφυρούπολη. Στη Πόλη αυτήν παρά την μακρά παράδοση που είχε σε Τύραννους γίνονταν συχνά πυκνά εκλογές για την ανάδειξη των τοπικών αρχόντων.
Έτσι θα σας πούμε μια ιστορία που αφορά εκλογές που έγιναν σε αυτήν την Πόλη, η οποία είναι πολύ διδακτική.
Στην πόλη αυτή που λέτε υπήρχε ήδη ένας τοπικός άρχοντας πολλά χρόνια ο Φιλόδημος ο οποίος προερχόταν από την παράταξη των «Δημοκρατικών» και ειδικότερα από την κάστα των «δημοσίων».
Την θέση του εποφθαλμιούσε χρόνια τώρα, ο Αριστόβουλος που προέρχονταν από το στρατόπεδο των «Αριστοκρατικών» και συγκεκριμένα από την κάστα των «επαγγελματιών».
Ο συγκεκριμένος είχε κοντραριστεί μαζί του και στις προηγούμενες εκλογές και είχε ηττηθεί οριακά και με δόλιο τρόπο όπως υποστήριζε.
Στην Πόλη αυτή που λέτε, είχε έρθει η ώρα να ξαναγίνουν πάλι εκλογές για την εκλογή των τοπικών αρχόντων.
Στην διάρκεια της θητείας του Φιλόδημου ως τοπικού άρχοντα της πόλης, αυτός ήρθε σε αντιπαράθεση με πιστούς οπαδούς και υπηκόους του.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι οπαδοί αυτοί να άρουν την εμπιστοσύνη τους προς τον Φιλόδημο, και να προωθούν για τοπικό άρχοντα στην Πόλη τον Χαιρέδημο.
Με τα δεδομένα αυτά, η νίκη του Αριστόβουλου θεωρούνταν σχεδόν σίγουρη.
Ο Μέγας Μάγος της Πόλης όμως, ο ονομαστός Δεινοκράτης, είχε διαφορετική άποψη.
Ήθελε πάση θυσία ο Φιλόδημος να παραμείνει τοπικός άρχοντας της πόλης, αφού εξυπηρετούσε τα συμφέροντά του καλύτερα απ’ όλους. Έπρεπε λοιπόν να βρει τον τρόπο με τον οποίον ο Φιλόδημος θα προσπαθούσε να παραμείνει τοπικός άρχοντας.
Ένα ωραίο πρωί λοιπόν, έσκασε στα φόρα της Πόλης η υποψηφιότητα του Αισχίνη για την θέση του τοπικού άρχοντα.
Ο Αισχίνης προέρχεται και αυτός από τους «Αριστοκρατικούς» αλλά και από την κάστα των «δημοσίων».
Ως «δημόσιος» είχε υπηρετήσει στην Ελληνική Αμφικτιονία σε καίρια πόστα που αφορούσαν τους εξοπλισμούς (π.χ ασπίδες, δόρυ, ιππήλατα άρματα, κτλ.) καθώς και την υγεία (πρότυπα εμβόλια και φάρμακα από το Ασκληπιείο της ΝεΑρτις κτλ.) των κατοίκων της Αμφικτιονίας.
Το τελευταίο διάστημα δε, υπηρετούσε ως «δημόσιος» στην Περιφερειακή Αμφικτιονία της Νήσου του Πέλοπος.
Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν πως ξεδιπλώνεται εντέχνως η υποψηφιότητα του Αισχίνη για την θέση του τοπικού άρχοντα της πόλης .
Λέω εντέχνως, γιατί πρέπει να είσαι καλλιτέχνης για να εξυφάνεις με τέτοιον τρόπο την κάθοδο κάποιου σε μια εκλογική διαδικασία. Σε μια διαδικασία μάλιστα εκλογής του τοπικού άρχοντα. Εκλογής, που τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια στην Εφυρούπολη, πολύ λίγο ρόλο έπαιζαν πλέον τα χρίσματα και οι στηρίξεις.
Και προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός, γιατί αρχικά ο Αισχίνης έθετε ως βασική προϋπόθεση να κατέβει ως υποψήφιος τοπικός άρχοντας στην Πόλη, την επίσημη στήριξη των «Αριστοκρατικών».
Θα πει κάποιος, όταν έχεις χρηματίσει υποψήφιος για την Βουλή των Κοινοτήτων της Ελληνικής Αμφικτιονίας, όταν έχεις υπηρετήσει ως «δημόσιος» σε καίρια πόστα στην Ελληνική Αμφικτιονία κα 4 χρόνια ως «δημόσιος» στην Περιφερειακή Αμφικτιονία της Νήσου του Πέλοπος, χρειάζεσαι στήριξη για να κατεβείς ως τοπικός άρχων ?
Σύμφωνα με τους ιστορικούς της εποχής, η απάντηση είναι προφανώς.
Προφανώς, όταν υπάρχει κόσμος στην Πόλη που θέλεις να εκτεθείς, και που μετά από όλη αυτή την πορεία δεν σε γνωρίζει φυσιογνωμικά και στην επωδό «ο Αισχίνης κατεβαίνει για τοπικός άρχων» η απάντηση είναι «ποιος είναι αυτός , δεν τον ξέρω» σύμφωνα με σφυγμομετρήσεις.
Προφανώς , όταν η στήριξη είναι η κολυμπήθρα για να ξεπλύνεις το γεγονός ότι στις προηγούμενες εκλογές της Πόλης, όντας υποψήφιος «δημόσιος» της Περιφερειακής Αμφικτιονίας με την στήριξη των Αριστοκρατικών, εσύ ψήφισες στις εκλογές για τοπικό άρχοντα τον Φιλόδημο, γεγονός που δεν έχει διαψευστεί ούτε ως φήμη.
Προφανώς , αν κριθεί από το έργο του στην Περιφερειακή Αμφικτιονία και την ελάχιστη έως ανύπαρκτη παρέμβαση σε θέματα της Πόλης.
Με βάση τα ανωτέρω δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερο ερώτημα το γεγονός ότι παρόλο που δεν πήρε επίσημη στήριξη, ο Αισχίνης τελικά κατέρχεται στις εκλογές για τοπικός άρχοντας.
Την απάντηση θα προσπαθήσουμε να την αποκρυπτογραφήσουμε βήμα βήμα.
Ποιούς άραγε εξυπηρετεί η υποψηφιότητα Αισχίνη?
Σαφώς τον ίδιο απαντώ εγώ.
Αν κερδίσει, θα έχει πέσει από την Ακρόπολη και θα έχει βρει και Πορτοφόλι.
Αν χάσει, θα περιφέρει το ποσοστό του ως διαπραγματευτικό ατού, προκειμένου να «χωθεί» σε μια ακόμη «δημόσια» θέση, στην περίπτωση που οι «Αριστοκρατικοί» κερδίσουν τις εκλογές. Στο συγκεκριμένο αντικείμενο έχει και την σχετική πείρα, όντας «δημόσιος» σε όλη του την ζωή.
Τα δύσκολα για τον ίδιο θα έρθουν, αν καταγράψει μονοψήφιο ποσοστό. Αλλά και πάλι δεν τον φοβάμαι. Ξέρει τον τρόπο και κάπου θα χωθεί.
Ποιόν άλλον εξυπηρετεί η υποψηφιότητα Αισχίνη?
Μα φυσικά τον Φιλόδημο. Ποιόν? Τον Τοπικό Άρχοντα φυσικά.
Πριν ξεκινήσει η φημολογία της καθόδου του Αισχίνη, ο συνδυασμός του Φιλόδημου φυλλορροούσε.
Μεγάλο κομμάτι Συμβούλων και υποψηφίων της τοπικής αρχής μετακινούνταν προς τον Χαιρέδημο.
Μετακινήθηκε ο σκληρός πυρήνας του Φιλόδημου στον Συνοικισμό της Εφυρούπολης, το κομμάτι του ιατρού Σπευσιάδη στην ενδοχώρα, καθώς και κομμάτι στα παράλια.
Με την εμφάνιση της υποψηφιότητας Αισχίνη, ως δια μαγείας οι διαρροές σταμάτησαν.
Ο Φιλόδημος άρχισε να συγκρατεί δυνάμεις. Πολλοί που ήταν έτοιμοι να πηδήξουν σαν τα ποντίκια από το καράβι, τελικά έμειναν και άρχισαν κουπί.
Μειώθηκε η δυναμική που είχε αναπτύξει ο Χαιρέδημος. Πολύ δυσκολότερα βρίσκει πλέον υποψηφίους. Αν ίσχυε το προηγούμενο εκλογικό σύστημα στην Εφυρούπολη, πολύ δύσκολα πλέον θα παρουσίαζε ολοκληρωμένο συνδυασμό.
Ο Φιλόδημος πάλι, πλέον βρίσκει ευκολότερα υποψηφίους για να αναπληρώσει τα κενά, αν και αυτός δυσκολεύεται.
Με λίγα λόγια, η υποψηφιότητα Αισχίνη έδωσε το φιλί της ζωής στον Φιλόδημο και αποτέλεσε την σανίδα σωτηρίας για να πιαστεί και να τολμήσει να παλέψει για μία ακόμη θητεία.
Να προσπαθήσει να μπει σε ένα παιχνίδι χαμένο από την σέντρα και να παλέψει να το γυρίσει.
Παναίτιος ο Σολύγειος
Diogenis-press : Η επιστολή θα δημοσιευτεί σε 4 μέρη και αυτούσια, χωρίς καμία παρέμβαση. Το περιεχόμενο της επιστολής δεν αποτελεί και άποψη του Diogenis-press κατ' ανάγκη. Είναι δεκτή κάθε αντίθετη άποψη και γνώμη για φιλοξενία στην ιστοσελίδα μας. Τα πρόσωπα και οι καταστάσεις που αναφέρονται στην επιστολή θεωρούμε ότι αποτελούν προϊόν μυθοπλασίας. Οποιαδήποτε ομοιότητα είναι συμπτωματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου