Αρχαία Σικυώνα:Τα ξινά φρούτα έγιναν γλυκές μαρμελάδες και τα νωπά λαχανικά γευστικές σάλτσες, με στόχο την Ευρώπη - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

Post Top Ad

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018

Αρχαία Σικυώνα:Τα ξινά φρούτα έγιναν γλυκές μαρμελάδες και τα νωπά λαχανικά γευστικές σάλτσες, με στόχο την Ευρώπη


Σε 30 στρέµµατα στην Αρχαία Σικυώνα Κορινθίας η Χριστίνα Παλαµαρά και o ∆ηµήτρης Πιερρουτσάκος, παράγουν βιολογικά φρούτα, λαχανικά και ελαιόλαδο, τα οποία στη συνέχεια µεταποιούν σε µαρµελάδες, σάλτσες και άλλα προϊόντα.

Από παιδιά της πόλης, έγιναν αγρότες  μεταποιητές και τώρα βάζουν στόχο τις αγορές του εξωτερικού, και  συγκεκριµένα στην Αγγλία, την Γαλλία, την Γερµανία και την Σουηδία, για την διάθεση των προϊόντων τους, ενώ πρόσφατα έγιναν κάποια ανοίγµατα σε Αυστραλία και Καναδά.

Ο όγκος της παραγωγής είναι αρκετός για την συσκευασία 800 βάζων την ηµέρα, και καθόλου αµελητέος για ένα ζευγάρι το οποίο µέχρι πριν από 14 χρόνια ζούσε στην Αθήνα, µην έχοντας καµία επαφή µε την ζωή της υπαίθρου. «Την ποιότητα ζωής που σου δίνει η επαρχεία δεν µπορεί να την φανταστεί κάποιος που µεγάλωσε σε µια πόλη» δήλωσε στην Agrenda ο ∆ηµήτρης Πιερρουτσάκος. Αυτός, επιχειρηµατίας, και η γυναίκα του, οικονοµολόγος, αποφάσισαν το 2003 να παρατήσουν τη ζωή της πόλης, και να εγκατασταθούν στο κτήµα τους. Αυτή τη στιγµή στο Κτήµα Πιερρουτσάκος, παράγονται περίπου 1 µε 1,5 τόνος ελαιόλαδο, 17 τόνοι πορτοκάλια, λεµόνια και µανταρίνια, καθώς και 18 µε 20 τόνοι ντοµάτας, που είναι και η βασική παραγωγή. Στόχος είναι µέχρι το τέλος του χρόνου, η παραγωγική δυνατότητα της µεταποιητικής µονάδας να ξεπεράσει τα 1500 βάζα την ηµέρα µε κάποιες µετατροπές και ενίσχυση των µηχανηµάτων.

Σε ό,τι αφορά τις δουλειές του κτήµατος, «υπεύθυνος» για το γευστικό αποτέλεσµα των τελικών προϊόντων είναι η Χριστίνα Παλαµαρά, µε τον κ. Πιερρουτσάκο να βοηθάει τόσο στις απαιτήσεις του εργαστηρίου, όσο και στα κτήµατα. Η επιχείρηση απασχολεί επιπλέον δυο εργαζόµενους στο κοµµάτι της αγροτικής παραγωγής.


Η στροφή προς το εξωτερικό έδωσε ώθηση και επανεκκίνησε την επιχείρηση

  «Αυτή τη στιγµή κοιτάµε µόνο το εξωτερικό», είπε ο ∆ηµήτρης Πιερρουτσάκος, εξηγώντας πως η επιχείρηση έχει παρουσία και στην Ελλάδα, αλλά συµπληρώνοντας, πως είδαν τα νούµερά τους να αυξάνονται έπειτα από την  τελευταία διεθνή έκθεση στην οποία συµµετείχαν στο ΗΒ.

Τα χρήµατα που επενδύθηκαν αρχικά ξεπέρασαν τα 500.000 ευρώ σύµφωνα µε πρόχειρους υπολογισµούς του κ. Πιερρουτσάκου, ωστόσο φαίνεται πως επιστρέφουν σιγά σιγά, µε την επιχείρηση να βρίσκεται σε θετικά νούµερα. Ένα από τα σηµαντικότερα προβλήµατα τα οποία αντιµετώπισαν ωστόσο ήταν η έλλειψη κεφαλαίων, εξαιτίας της οικονοµικής κρίσης, η οποία βρισκόταν στο απόγειό της όταν µπήκαν στο κοµµάτι της µεταποίησης, και άρα χρειάστηκαν σηµαντικές επενδύσεις σε εξοπλισµό. «Προσπαθήσαµε να πάρουµε κάποια επιδότηση από το κράτος αλλά δεν τα καταφέραµε. Οι επιδοτήσεις δίνονται για την αγορά καινούριου  εξοπλισµού, αλλά µε τα καινούρια µηχανήµατα το κόστος ανεβαίνει» εξήγησε ο επιχειρηµατίας-παραγωγός, προσθέτοντας: «τα καταφέραµε µε το δικό µας κεφάλαιο και επενδύοντας το µε σύνεση και προσοχή και πολύ ψάξιµο».

Πριν από όλα αυτά, και πριν από την ίδρυση της οικογενειακής επιχείρησης, η διάθεση της παραγωγής γινόταν σε βιολογικές λαϊκές αγορές. Με την ίδρυση της επιχείρησης το 2012, αυτό σταµάτησε, και ολόκληρος ο όγκος της παραγωγής διατίθεται στην παρασκευή σάλτσας ντοµάτας, µαρµελάδων, πετιµεζιού. Σχεδόν το 90% των συστατικών παράγεται στο κτήµα. Το τελευταίο διάστηµα όµως η ζήτηση έχει αυξηθεί και έτσι γίνονται συµφωνίες µε άλλους παραγωγούς βιολογικών προϊόντων σε ολόκληρη την χώρα. «Η αύξηση της ζήτησης, αφήνει  δυο επιλογές, ή να αυξήσουµε τις συµφωνίες µε άλλους συναδέλφους, ή να προχωρήσουµε στην αγορά καινούριων κτηµάτων, πράγµα δύσκολο για εµάς την δεδοµένη στιγµή», ανέφερε ο παραγωγός, προσθέτοντας πως σαφώς είναι καλύτερο να έχει κανείς την δική του παραγωγή σε τέτοιες περιπτώσεις αφού: «έτσι είσαι σίγουρος για την ποιότητα, την ποσότητα, αλλά και την καλύτερη στιγµή  για συγκοµιδή ώστε να µπορέσεις να το επεξεργαστείς το καλύτερα το προϊόν».

ΠΗΓΗ:agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad