Η πονηρή και ετοιμόλογη Lilli που έκανε στριπτίζ σε κόμικ για ενηλίκους
Είναι η κούκλα που αγαπήθηκε όσο καμία από εκατομμύρια κορίτσια σε όλον κόσμο. Δεν λείπει από κανένα κοριτσίστικο δωμάτιο κι αν όλα αυτά τα χρόνια κυκλοφόρησαν πολλές ανταγωνίστριές της εκείνη αποδείχτηκε σκληρό καρύδι.
Όμορφη, με τέλειες αναλογίες, γυναίκα καριέρας. Η Barbie έχει αμέτρητα ρούχα και αξεσουάρ, ζει σε θεόρατα και εντυπωσιακά σπίτια, έχει πολλά κατοικίδια και μπορεί να κάνει ό,τι επάγγελμα θέλει. Ξέρει να μαγειρεύει, να οδηγάει, να κάνει σκι ακόμα και να πιλοτάρει.
Η πρώτη κούκλα έκανε την εμφάνισή της στις 9 Μαρτίου του 1959 και από τότε έχουν πωληθεί περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο κούκλες σε όλον τον κόσμο. Η ημερομηνία αυτή χρησιμοποιείται επίσημα ως τα γενέθλια της διάσημης κούκλας.
Η Barbie είναι συνώνυμο της τέλειας, αψεγάδιαστης γυναίκας. Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι ένα call girl ήταν η έμπνευση για την Barbie;
Lilli, το call girl από τη Γερμανία που έγινε η Barbie
Η ιδέα της Barbie προέκυψε από ένα αυθάδες call girl, την Lilli, που «γεννήθηκε» στη Γερμανία το 1952. Για την ακρίβεια ήταν χαρακτήρας κόμικ που δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη Reinhard Beuthien για την εφημερίδα του Αμβούργου Bild-Zeitung. Η Lilli ήταν έξυπνη, ετοιμόλογη και αρκετά αθυρόστομη και σεξουαλικά απελευθερωμένη. Της άρεσε να παίζει με τους πλούσιους άντρες και είχε τον τρόπο της να τους χειρίζεται.
Σε μία από τις ιστορίες, έχει καλυμμένο το γυμνό της σώμα με εφημερίδα και λέει σε μία φίλη: «Τσακωθήκαμε και μου πήρε όλα τα δώρα που μου είχε κάνει». Σε άλλη περιπέτειά της, στην οποία φορά μπικίνι, ένας αστυνομικός την ενημερώνει ότι απαγορεύεται να φορά μαγιό με δύο κομμάτια. «Και κατά τη γνώμη σας ποιο από τα δύο πρέπει να βγάλω;», του απαντά.
Η Lilli είχε αναλογίες μοντέλου, ήταν ντυμένη πάντα στην τρίχα, με στιλάτα και προκλητικά ρούχα και φορούσε ψηλοτάκουνα. Έγινε τόσο διάσημη, που το 1953 έγινε κούκλα, όχι για παιδιά αλλά για ενήλικες.
Μπορούσε κάποιος να την βρει σε μαγαζιά με είδη καπνιστού, μπαρ και καταστήματα με παιχνίδια για μεγάλους. Οι άνδρες την αγόραζαν σαν δώρα για πάρτι μπάτσελορ, την έβαζαν στο ταμπλό του αυτοκινήτου ή στον καθρέφτη. Η Lilli είχε πλούσιο στήθος, ξανθά μαλλιά και βραδινό μακιγιάζ με κόκκινα χείλη και μπλε σκιά, κάτι που δεν «κληρονόμησε» η Barbie, γράφει το ΤΙΜΕ.
Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, στην Ελβετία, το 1956, η Αμερικανίδα Ρουθ Χάντλερ, μαζί με τα παιδιά της Μπάρμπαρα και Κέννεθ, είδαν τη γερμανική κούκλα-παιχνίδι, που ονομαζόταν «Bild Lilli».
Στο μεταξύ η Ρουθ Χάντλερ, μαζί με τον σύζυγό της και ένα φίλο τους, είχαν ιδρύσει την εταιρία Mattel, η οποία μεταξύ άλλων, πουλούσε και παιχνίδια χωρίς ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία. Η Χάντλερ είχε παρακολουθήσει μάλιστα κάποια στιγμή την κόρη της, Μπάρμπαρα, να παίζει με τις κούκλες της και παρατήρησε ότι, της άρεσε να δίνει στις κούκλες της ρόλους ενηλίκων. Την εποχή οι περισσότερες κούκλες για παιδιά ήταν αναπαραστάσεις μωρών. Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα στην Χάντλερ της κούκλας-ενήλικα.
Αυτό που αγνοούσε η Αμερικανίδα ήταν ότι η φλογερή Lilli, ήταν ένα call girl.
Η Ρουθ Χάντλερ, γυρίζοντας στην Καλιφόρνια είχε στις αποσκευές της τρεις από αυτές τις κούκλες. Τρία χρόνια αργότερα, παρουσίασε τη δική της εκδοχή της Lilli σε διεθνή έκθεση στη Νέα Υόρκη. Το όνομα αυτής Barbie, για χάρη της κόρης της, Μπάρμπαρα.
Η Mattel απέκτησε τα δικαιώματα για την Bild Lilli το 1964, και η παραγωγή της γερμανικής κούκλας σταμάτησε. Η Barbie έγινε η πιο δημοφιλής κούκλα. Ήταν πάντοτε πρότυπο, και με τον καιρό αποτέλεσε την «τέλεια γυναίκα» σε αναλογίες και ομορφιά. Η Barbie τα έχει όλα. Ζει σε πολυτελή σπίτια, ανάλογα με τη διάθεσή της επιλέγει το μέσο μετακίνησής της, έχοντας να διαλέξει ανάμεσα σε πολυτελή σπορ αυτοκίνητα, μηχανές, ελικόπτερο, αεροπλάνο, άμαξα και άλογο, ενώ η καριέρα της μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή. Τη μια μέρα μπορεί να είναι κομμώτρια και την άλλη αστροναύτης, γιατρός, δασκάλα, αθλήτρια.
Η γκαρνταρόμπα της εμπλουτίζεται συνεχώς με καινούρια κομμάτια κάθε χρόνο ενώ πολλοί είναι οι σχεδιαστές που τη έχουν ράψει και από ένα σύνολο.
Ανάλογα με τη χώρα κυκλοφορίας, η Barbie υιοθετεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε λαού.
Αρκετοί ενήλικες, είδαν στην λατρεμένη κοριτσίστικη κούκλα το λάθος πρότυπο για τα παιδιά τους. Στην Αμερική η λέξη Barbie, όταν χρησιμοποιείται στην αργκό, σημαίνει τη ρηχή γυναίκα. Αρκετές μουσουλμανικές χώρες θεώρησαν την εικόνα της κούκλας προκλητική και απαγόρευσαν την κυκλοφορία της.
Έχουν περάσει 59 χρόνια, από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά η πρώτη κούκλα Barbie και μία βόλτα στα παιχνιδάδικα ή σε πολυκαταστήματα αρκεί για να την δεις να στέκεται με μία ζηλευτή άνεση πάνω στα ψηλά τακούνια της, όσες ώρες κι αν μείνει κλεισμένη στο κουτί της.
ΠΗΓΗ:newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου