Τα πιστοποιητικά επάρκειας που προσκόμισε η Ακτωρ απορρίφθηκαν από την επιτροπή του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς σύμφωνα με το σκεπτικό, δεν πιστοποιείται εμπειρία υποσταθμού έλξης, αντίστοιχη της ζητούμενης από τους όρους του διαγωνισμού.
Σε μια σπάνια εξέλιξη, η Ακτωρ, η οποία είχε αναδειχθεί σε προσωρινή μειοδότρια για σιδηροδρομικό έργο αξίας 83 εκατ. ευρώ, αποκλείστηκε από τη συνέχεια του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα το έργο να οδεύει πλέον στην επόμενη μειοδότρια, δηλαδή του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο λόγος για το έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο). Οπως αναφέρουν φορείς του κατασκευαστικού κλάδου, τα πιστοποιητικά επάρκειας που προσκόμισε η Ακτωρ απορρίφθηκαν από την επιτροπή του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς σύμφωνα με το σκεπτικό δεν πιστοποιείται εμπειρία υποσταθμού έλξης, αντίστοιχη της ζητούμενης από τους όρους του διαγωνισμού.
Το πρόβλημα για την Ακτωρ δεν είναι μόνο η απώλεια του έργου, αλλά και η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, ύψους 1,34 εκατ. ευρώ, η οποία θα επιστρέψει στην τράπεζα. Ασφαλώς όλα τα παραπάνω μπορούν να ανατραπούν, καθώς ήδη η διοίκηση της εταιρείας έχει καταθέσει προσφυγές στα αρμόδια δικαστικά και διοικητικά όργανα, τόσο για την τύχη του διαγωνισμού όσο και για την τύχη της εγγυητικής επιστολής. Υπενθυμίζεται ότι στον σχετικό διαγωνισμό, η Ακτωρ είχε προσφέρει τη μεγαλύτερη έκπτωση με ποσοστό 53,83% (περίπου 5 εκατ. ευρώ φθηνότερα από τον ανταγωνισμό), ενώ στη δεύτερη θέση είχε βρεθεί η ΤΕΡΝΑ, με έκπτωση 46,68%. Τρίτη ήταν η κοινοπραξία των εταιρειών Alstom-Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ.
Με βάση τον αρχικό προϋπολογισμό προκύπτει πως, αν δεν υπάρξει αλλαγή επί της αρχικής απόφασης της επιτροπής του διαγωνισμού, το έργο θα υλοποιηθεί με κόστος 5 εκατ. ευρώ παραπάνω από την αρχική προσφορά. Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ή 67 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης) πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών. Με την ολοκλήρωση των έργων, τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα χρησιμοποιηθούν, θα μπορούν να κινούνται σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 200 χλμ./ώρα, μειώνοντας σημαντικά τη διάρκεια του ταξιδιού προς την Πάτρα.
Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα, ο ανταγωνισμός στα δημόσια έργα έχει αρχίσει να γίνεται εντονότερος, όχι τόσο στο ύψος των χορηγούμενων εκπτώσεων, οι οποίες παραμένουν υψηλές, όσο στο επίπεδο των εκατέρωθεν ενστάσεων και προσφυγών μεταξύ των εταιρειών. Το αποτέλεσμα είναι βέβαια να καθυστερεί η υπογραφή των συμβάσεων για την έναρξη των έργων, ενώ σπανιότερα, όπως στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε και ανατροπή του αρχικού αποτελέσματος του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, όσο καθυστερούν τα νέα μεγάλα έργα νέας γενιάς, οι «αψιμαχίες» αυτές θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση.
ΠΗΓΗ:kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου