Σε μια χώρα που ο τουρισμός είναι ίσως η πιο ελπιδοφόρα κατεύθυνση της οικονομίας, η ανάγκη προώθησης έχει αμβλύνει την «αντιπαλότητα» μεταξύ των ξενοδόχων, των εστιατόρων και των παρόχων τουριστικών υπηρεσιών εν γένει. Αντίθετα, η κρίση και οι νέες ευκαιρίες έχουν ενθαρρύνει -έστω και δειλά- τη συνεργασία μεταξύ ιδιωτών στον τομέα του τουρισμού σε βαθμό που τα πρώτα επιτυχημένα παραδείγματα είναι γεγονός. Οι συνέργειες έχουν επιμηκύνει την τουριστική περίοδο, έχουν προσελκύσει ποιοτικό τουρισμό από τις δυτικές κυρίως χώρες -αυτές που παραδοσιακά «έχτισαν» τον τουρισμό στην Ελλάδα- κι έχουν σε μεγάλο βαθμό διαμορφώσει μια «ταυτότητα» για κάποιες περιοχές, το «branding» με άλλα λόγια, επηρεάζοντας άμεσα την ελληνική πολιτεία.
Μετά την συνέργεια του ΚοινΣΕπ Μαίναλον, που βραβεύτηκε στα φετινά Greek Tourism Awards για την επιτυχή ανάδειξη της ορεινής Αρκαδίας ως πεζοπορικό προορισμό με την πιστοποίηση του Mainalon Trail, έρχεται η σειρά της Κορινθίας. Η πρωτοβουλία Experience Corinthia ξεκίνησε από τη Δάφνη Μαυρομμάτη και το Σταύρο Κεφάλα και πλέον συγκεντρώνει ένα μεγάλο αριθμό ξενοδόχων, εστιατόρων και παρόχων υπηρεσιών τουρισμού.
Η Δάφνη έχει σπουδάσει μετάφραση και ευρωπαϊκή πολιτική στη Γαλλία, την Αγγλία και την Ισπανία και Πολιτικές Επιστήμες στην Ιταλία και σήμερα είναι ιδιοκτήτρια και διευθύντρια του ξενοδοχείου Daphnes Club στη Συκιά Κορινθίας. Ο Σταύρος έχει ειδικευτεί στη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα και σήμερα είναι συν-ιδρυτής της Tourix, που εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών στρατηγικού ηλεκτρονικού και offline μάρκετιγνκ σε επιχειρήσεις & φορείς του τουριστικού κλάδου (ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία, τουριστικοί οργανισμοί κ.α.).
Οι δυο τους συνέλαβαν την ιδέα του Experience Corinthia προκειμένου να δημιουργηθεί ένα δίκτυο για να γνωριστούν μεταξύ τους όλοι οι φορείς που παρέχουν τουριστικές υπηρεσίες στην Κορινθία, να διερευνήσουν πιθανές συνεργασίες και να βρουν στήριξη να τις υλοποιήσουν. «Ξεκινήσαμε ορμώμενοι από τη δική μας ανάγκη: να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες στον ταξιδιώτη, να μείνει περισσότερο στην περιοχή μας και να ξανάρθει», εξηγεί η Δάφνη. «Η ανάγκη των ξενοδόχων των παραλιακών ξενοδοχείων να προσφέρουν υπηρεσίες για την άνοιξη και το φθινόπωρο, και αντίστοιχα, των χειμερινών καταλυμάτων να «απλωθούν» στις άλλες εποχές, μας οδηγεί στο να δημιουργήσουμε μια νέα «ταυτότητα» για την περιοχή, να κάνουμε «branding» δηλαδή, για να προσελκύσουμε νέες κατηγορίες ταξιδιωτών. Προς τούτο πρέπει να συνεργαστούμε με παρόχους υπηρεσιών δραστηριοτήτων, οικοτουρισμού, αγροτουρισμού κ.λ.π. Στην πρώτη εκδήλωση που κάναμε, συνειδητοποιήσαμε ότι στην περιοχή υπάρχει πλήθος δραστηριοτήτων και μικρών αγροκτημάτων που μπορούν να προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία στον ταξιδιώτη. Προσφέροντας εκλεπτυσμένες υπηρεσίες, αποκτούμε μια ταυτότητα που μας διαχωρίζει από τις παροχές των μαζικών all inclusive ξενοδοχείων και που μας κάνει ικανούς να απευθυνθούμε σε κάποιον που ψάχνει μια αυθεντική εμπειρία», προσθέτει.
«Αν δεν αποφασίσουν οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό φορείς μιας περιοχής, τι κατεύθυνση θέλουν να πάρει ο τόπος τους, τι τουριστικό προϊόν θα προσφέρει, τότε ποιος άλλος μπορεί να το κάνει καλύτερα; εμείς είμαστε εδώ, γνωρίζουμε κι αγαπάμε τον τόπο. Εμείς μπορούμε να τον «πουλήσουμε» καλύτερα», υποστηρίζει ο Σταύρος. «Το απέναντι ξενοδοχείο δεν μπορεί να είναι πια ανταγωνιστής, αλλά συναγωνιστής στο branding της περιοχής, που αν στοχεύσει σωστά, υπάρχει χώρος για όλους. Αρκεί να φτάσει η «χάρη» της Κορινθίας στο εξωτερικό!», συμπληρώνει η Δάφνη.
«Η Κορινθία είναι κοντά στην Αθήνα, η οποία έχει τουρισμό όλο το χρόνο. Η πρόσβαση είναι εύκολη, ειδικά στην παράλια Κορινθία μέσω του προαστιακού που τερματίζει προς το παρόν στο Κιάτο, και ο νομός μπορεί να καλύψει τουρισμό όλο το χρόνο αν απευθυνθούμε στους ξένους. Μπορεί τα προηγούμενα χρόνια να είχαμε επενδύσει στον Έλληνα που κάνει τις χειμερινές διακοπές του με σκι στο βουνό ή παραθερίζει δίπλα στη θάλασσα, αλλά σήμερα ανοίγεται μια μεγάλη αγορά που ψάχνει κάτι διαφορετικό και εμείς μπορούμε να του το δώσουμε: από οινικό τουρισμό στη Νεμέα, εκλεπτυσμένο αγροτουρισμό με βάση τα φρούτα, τα εσπεριδοειδή, τη σταφίδα και τα προϊόντα τους, οικοτουρισμό στα δάση, τα βουνά, τις λίμνες και τα φαράγγια, καταδυτικό τουρισμό με άξονα τη διώρυγα της Κορίνθου που είναι παγκοσμίως πρωτότυπο φαινόμενο, μέχρι και τουρισμό αναρρίχησης στο νέο αναρριχητικό πεδίο στη Φρύγανη», αναφέρουν.
Όταν άρχισαν να μου απαριθμούν τις διάφορες πρωτοβουλίες, συνειδητοποίησα ότι η Κορινθία μπορεί να είναι τόσο κοντά στην Αθήνα, αλλά δεν την ξέρουμε καθόλου. Αδιαμφισβήτητα το Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς με το Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας έχει δώσει μοναδική αξία στην περιοχή. Επίσης, χάρη στο πρόγραμμα Life Stymfalia με τη συμμετοχή της Τράπεζας Πειραιώς και του Δήμου Σικυωνίων, σηματοδοτήθηκε ένα παλιό μονοπάτι που συνδέει το Μουσείο με τις όχθες της λίμνης μήκους 1,8 χιλιομέτρων και αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά της. Δείτε περισσότερα http://www.piop.gr/el/diktuo-mouseiwn/Mouseio-Periballontos-Stymfalias/to-mouseio.aspx. Επίσης εντυπωσιακή είναι η αναβίωση του αναρριχητικού πεδίου στη Φρύγανη. Ο διεθνούς βεληνεκούς αναρριχητής Άρης Θεοδωρόπουλος και η ομάδα του, με τη συμβολή του Δήμου Σικυωνίων και πολλών επιχειρηματιών της περιοχής έστησε 50 αναρριχητικές διαδρομές για τους λάτρεις της ορειβασίας-αναρρίχησης. Δείτε περισσότερα https://www.facebook.com/climbfrygani/. Το Δίκτυο Τουρισμού Τρικάλων έχει αναπτύξει συνεργασίες μεταξύ των παρόχων τουριστικών υπηρεσιών στην ορεινή περιοχή των Τρικάλων, ενώ στην «οινοτουριστική» περιοχή της Νεμέας διοργανώνονται «οινικές ποδηλασίες», σε συνεργασία με το «Cycling Corinthia» http://cyclingcorinthia.com, το «Cycling4Wine» https://cycling4wine.blogspot.gr, την «Braf» http://braf.elisson.gr και το γραφείο «Venikos» www.venikos.gr.
Αξίζει να αναφερθώ επίσης σε μια σειρά νέων ιδιωτικών πρωτοβουλιών: Οι «Δρύπες» είναι μια αγροτουριστική-γαστροτουριστική επισκέψιμη μονάδα στην Αρχαία Σικυώνα στην οποία ο επισκέπτης μπορεί να συνδυάσει εκπαίδευση (από την παραγωγή ως τη συσκευασία) με γευσιγνωσία των βραβευμένων προϊόντων, όπως το πετιμέζι ροδιού και το μπαλσάμικο βερίκοκου, δημιουργική μαγειρική και περιήγηση στον αγρό και τον αρχαιολογικό χώρο. Δείτε περισσότερα http://www.drupes.gr. Η ταξιδιωτική κοινότητα Greekly διοργανώνει δραστηριότητες στη φύση και πεζοπορίες για όλη την οικογένεια ακόμα και στα πιο άγνωστα μέρη της Κορινθίας, όπως το δρυόδασος του Μογγοστού. Δείτε περισσότερα https://www.facebook.com/Greekly. Και τέλος το νέο μουσείο «Γραμμή του Χρόνου» παρουσιάζει με τρόπο σύγχρονο και διαδραστικό το εξαμίλιο τείχος και τις προσπάθειες διάνοιξης του ισθμού Δείτε περισσότερα στη σελίδα www.grammi.org.
Σε έναν κόσμο που είναι πλέον «τεράστιος», καθώς το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες έχουν ανοίξει ανεξάντλητες αγορές ειδικά στον τομέα του τουρισμού, και που ο επιτυχημένος επιχειρηματίας είναι αυτός που έχει βρει καινούριους πελάτες προσφέροντάς του κάτι ξεχωριστό και πραγματική αξία, η συνεργασία είναι μονόδρομος.
Για να διαβάσετε ένα οδοιπορικό στην Κορινθία για όλη την οικογένεια, επισκεφτείτε τη σελίδα https://mamakita.gr/2018/05/15/κορινθία-για-όλη-την-οικογένεια-και-γι/.
ΠΗΓΗ:protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου