Δυναμική και ανανεωμένη είναι η φετινή επαγγελματική έκθεση Freskon η οποία διοργανώνεται και φιλοξενείται από τη ΔΕΘ- Helexpo και συντονίζεται από το περιοδικό Φρουτονέα. Στη διοργάνωση συμμετέχουν φέτος 210 εκθέτες του κλάδου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, από 22 χώρες, ενώ δυναμική είναι και η παρουσία ορισμένων από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ της Ελλάδας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Στη διάρκειά της έχουν προγραμματιστεί περίπου 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και ξένων προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών και με 150 hosted buyers από 31 χώρες.
Κατά την πρώτη ημέρα της Freskon πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Συνέδριο για το Σταφύλι, όπου παρουσιάστηκαν οι νεότερες εξελίξεις που αφορούν στα θέματα της καλλιέργειας και της ποιοτικής παραγωγής του, όπως και η μετασυλλεκτική συμπεριφοράς του σταφυλιού.
Στο συνέδριο συζητήθηκαν εκτενώς ζητήματα μάρκετινγκ του προϊόντος και οι νέες ποικιλίες που βρίσκονται ένα βήμα πριν από την εντατική καλλιέργεια, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο Digital Farming και στις τεχνολογικές εξελίξεις που επηρεάζουν την καλλιέργεια του σταφυλιού. Συγκεκριμένα για τις τάσεις στο σταφύλι στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς μίλησε ο Πρόεδρος Α.Σ. ΠΗΓΑΣΟΣ Μάρκος Λέγγας.
Σύμφωνα με τον κ. Λέγγα, η Ινδία, η Αίγυπτος, το Περού, η Χιλή η Αμερική, η Ισπανία και η Ιταλία δίνουν τον τόνο στην παραγωγή σταφυλιού, διεθνώς, με συνεχόμενη ανάπτυξη. Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ χαμηλά στις τάσεις αυτές με τόνους που κυμαίνονται από 80.000-100.000 ετησίως. «Στον εμπορικό τομέα και με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό η Ελλάδα πουλάει φθηνότερα συγκριτικά με τις άλλες χώρες, οι εξαγωγές από το 2010 δείχνουν μια φθίνουσα πορεία, ενώ ο κύριος προορισμός των σταφυλιών μας είναι η Γερμανία και σταθερά η Βρετανία» τόνισε ο κ. Λέγγας.
Ταυτόχρονα έδωσε και την εικόνα της τιμής του προϊόντος και πως κατανέμεται σε αξία στις διάφορες πλευρές. «Για ένα προϊόν 500γρ. που στο ράφι των s/m κοστίζει 5 με 6 ευρώ και σε περίοδο προσφοράς 3-4 ευρώ, το 27% της αξίας αυτής πηγαίνει προς τον παραγωγό και τον εξαγωγέα, το 10% σε διάφορες μεταφορές του προϊόντος, το 15% ο εισαγωγέας και η διανομή και το 48% το retail» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά της η κυρία Χρυσή Κοτονιά Sustainable Agriculture Manager στην Bayer Hellas μίλησε για τη συνεισφορά της εταιρείας στην εμπορία του προϊόντος. Όπως σημείωσε η Bayer κατάφερε εδώ και χρόνια να δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο σύμφωνα με το οποίο όλοι όσοι εμπλέκονται στην αλυσίδα αξίας που δημιούργησε η εταιρεία να έρχονται σε επαφή και να συνεργάζονται για ένα κοινό στόχο που είναι η πρόσβαση στις αγορές. Μίλησε ακόμη για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Bayer BayGAPμε τους παραγωγούς σταφυλιού και τη συνεργασία με την Πήγασος και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στο χωράφι.
Ο Δρ. Βασίλης Πρωτονοτάριος, Υπεύθυνος Εξωστρέφειας και Δικτύωσης της NEUROPUBLIC, παρουσίασε το έργο Ευφυούς Γεωργίας Gaiasense και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται από τους παραγωγούς προς όφελός τους στους τομείς της άρδευσης, λίπανσης και φυτοπροστασίας. Στην φυτοπροστασία, όπως είπε, σκοπός είναι να αποφεύγονται οι περιττοί ψεκασμοί, με τους στοχευμένους και ακριβείς ψεκασμούς, για την αύξηση της αποτελεσματικότητας τους και μείωση του κόστους παραγωγής, ενώ στο θέμα της άρδευσης αναφέρθηκε στη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών αλλά και στον καθορισμό της μέγιστης αρδευτικής δόσης για την αποφυγή υπεραρδεύσεων.
«Χρησιμοποιώντας οι παραγωγοί σταφυλιού τις τρεις αυτές υπηρεσίες του συστήματος ευφυούς γεωργίας Gaiasense τότε θα μπορούσαν να έχουν όφελος από 190 έως 475 ευρώ ανά στρέμμα ετησίως» είπε χαρακτηριστικά ο Δρ Πρωτονοτάριος.
Σε ότι αφορά τις νέες ποικιλίες αυτό που επισημάνθηκε ιδιαίτερα είναι να κατοχυρωθεί ως ΠΟΠ προϊόν η σουλτανίνα ώστε να μπορέσει να προστατευθεί, να γίνει ανταγωνιστική προς τις νέες ποικιλίες αλλά και για να έχει καλλιεργητική προοπτική.
ΠΗΓΗ:ypaithros.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου