Τι έκαναν οι Έλληνες τις σακούλες που έπαιρναν από το σούπερ μάρκετ - Diogenis Press

ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Home Top Ad

Post Top Ad

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018

Τι έκαναν οι Έλληνες τις σακούλες που έπαιρναν από το σούπερ μάρκετ



7+1 βασικές χρήσεις που είχαν οι σακούλες των σούπερ μάρκετ όπως προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ

Όλοι είχαμε γίνει μάρτυρες όταν βρισκόμασταν στο ταμείο ενός σούπερ μάρκετ κάποιου πελάτη ο οποίος μέσα στις μισογεμισμένες σακούλες "έχωνε" και μερικές ακόμη. Φυσικά κανένας δεν το θεωρούσε κλοπή μίας και ήταν ένα δωρεάν προσφερόμενο προϊόν. Με την επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους στις αρχές του έτους περάσαμε στο άλλο άκρο τις πρώτες ημέρες για να καταγραφεί στο τέλος του πρώτου μήνα μία θεαματική μείωση στην χρήση της πλαστικής σακούλας.


Με αφορμή αυτή την εξέλιξη το NEWS 24/7 δημοσιοποιεί σήμερα τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε πριν από μερικούς μήνες το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Από την έρευνα στην οποία απάντησαν 531 άτομα (το 64% ήταν γυναίκες) προέκυψε ότι οι Έλληνες πριν από την επιβολή του τέλους παίρναμε κατά μέσο όρο 3,9 σακούλες ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.

21% παραδέχθηκε ότι έπαιρνε από το σούπερ μάρκετ περισσότερες σακούλες από όσες χρειαζόταν για τις αγορές του

Στην ερώτηση "που χρησιμοποιείται κυρίως τις πλαστικές σακούλες μετά την επίσκεψη σας στο σούπερ μάρκετ" οι ερευνητές του ΙΕΛΚΑ έλαβαν 8 απαντήσεις (σ.σ. ο κάθε ερωτώμενος έδινε πάνω από μία απάντηση) με τις τρεις πρώτες να αφορούν τα απορρίμματα.

81% Κάδος απορριμμάτων κουζίνας
61% Κάδος απορριμάτων μπάνιου
43% Άλλος κάδος - γενικά απορρίμματα
42% Μεταφορά αντικειμένων
20% Αποθήκευση αντικειμένων στο σπίτι
8% Συσκευασία τροφίμων στο σπίτι
4% Για νέες αγορές
4% Καμία άλλη χρήση

Η σακούλα του σούπερ μάρκετ που στην συνέχεια γινόταν και σακούλα σκουπιδιών αποτελούσε ένα είδος σφυγμομέτρησης για τους ανθρώπους του λιανεμπορίου όταν εξέταζαν σημεία για να ανοίξουν νέα σούπερ μάρκετ. Αρκούσε μία ματιά στους κάδους για να δουν πόσες σακούλες σκουπιδιών ήταν από ανταγωνιστές και πόσες από δικά τους καταστήματα ώστε να καταλάβουν αν η περιοχή αλληλοκαλύπτονταν ή υπήρχε χώρος για ένα ακόμη σούπερ μάρκετ.



Όπως φαίνεται και στο πιο πάνω γράφημα ο βασικός λόγος που οι καταναλωτές χρησιμοποιούσαν τις σακούλες του σούπερ μάρκετ για τα απορρίμματα τους ήταν η ευκολία (33%), η οικονομία (31%) αλλά και η συνήθεια (20%).
Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι σχεδόν 3 στους 4 (72%) επέλεγαν τις σακούλες του σούπερ μάρκετ για τα απορρίμματα τους έναντι μόλις 28% που αγόραζε πλαστικές σακούλες απορριμμάτων για τον σκοπό αυτό.

(Φωτογραφία sooc)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad