Όταν στα τέλη του 2016 ανακοινωνόταν η δημιουργία της Cenergy, δηλαδή της εταιρείας συμμετοχών κάτω από την ομπρέλα της οποίας μπήκαν οι δύο βιομηχανικοί όμιλοι της Viohalco που επικεντρώνονται στον τομέα της ενέργειας, η διοίκηση είχε τονίσει ότι η αλλαγή στην εταιρική μορφή θα έδινε πρόσθετα πλεονεκτήματα στη διεκδίκηση μεγάλων νέων έργων.
Πράγματι σχεδόν ένα χρόνο μετά τη δημιουργία της νέας εταιρείας και ήδη τόσο η Σωληνουργεία Κορίνθου όσο και τα Ελληνικά Καλώδια, κινούνται πλέον στους διεθνείς διαγωνισμούς για τα μεγάλα έργα ενεργειακών υποδομών στην Ευρώπη αλλά και εκτός της ηπείρου με άλλον αέρα.
Αυτό έδειξε και η πρόσφατη ανάληψη ενός σημαντικού έργου στη Βαλτική, του Balticconnector, ο οποίος στο μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό τμήμα του θα κατασκευαστεί με σωλήνες που θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της ΣΩΛΚ στη Θίσβη Βοιωτίας.
Το ενδιαφέρον με αυτό το έργο που κέρδισε η Cenergy είναι ότι αποτελεί ένα project που χρηματοδοτείται σε ποσοστό 75% από την ΕΕ, καθώς αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα υλοποίησης των στόχων της ενεργειακής πολιτικής της Ευρώπης για διασύνδεση των ευρωπαϊκών αγορών ηλεκτρισμού και αερίου, που διασφαλίζει ρευστότητα, ασφάλεια προμήθειας, διαφάνεια τιμών και διαφοροποίηση.
Ό,τι δηλαδή κάνει σε μεγαλύτερη κλίμακα και διάσταση ο αγωγός TAP, ένα σημαντικότατο έργο που επίσης στο μεγαλύτερο κομμάτι του στην Ελλάδα κατασκευάστηκε με σωλήνες από τη Θίσβη και τη ΣΩΛΚ.
Ποιος είναι όμως ο Balticconnector; Πρόκειται για ένα έργο που που θα διασυνδέσει τα συστήματα φυσικού αερίου της Φινλανδίας και της Εσθονίας και συνακόλουθα με τις όλες τις χώρες της Βαλτικής, απελευθερώνοντας την αγορά της Φινλανδίας, η οποία σήμερα είναι απομονωμένη. Γι᾽αυτό άλλωστε από τα 250 εκ. ευρώ του συνολικού κόστους κατασκευής του αγωγού (ονομαστική αξία όλων των έργων και του απαιτούμενου εξοπλισμού) τα 187,5 εκ. ευρώ καλύφθηκαν από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων και κοινοτικές επιδοτήσεις.
Ο αγωγός που θα ολοκληρωθεί το 2020 (κατασκευή των σωλήνων από τη ΣΩΛΚ θα γίνει φέτος και η παράδοση θα γίνει το 2019), αποτελείται από 4 έργα:
--Τον χερσαίο αγωγό 21 χιλιομέτρων στη Φινλανδία.
-Το σταθμό συμπίεσης στη Φινλανδία.
-Τον υποθαλάσσιο αγωγό που θα διασυνδέει τη Φινλανδία (Inkoo) με την Εσθονία ( Paldiski) μήκους 77 χιλιομέτρων (το τμήμα αυτό αναλαμβάνει η ΣΩΛΚ.
-Το σταθμό συμπίεσης και το μετρητικό σταθμό στην Εσθονία.
-Και το χερσαίο αγωγό στην Εσθονία μήκους 55 χιλιομέτρων.
Δηλαδή το συνολικό μήκος του αγωγού είναι 153 χιλιόμετρα με τη ΣΩΛΚ να αναλαμβάνει το πιο μεγάλο αλλά και απαιτητικό υποθαλάσσιο τμήμα. Η χωρητικότητα του αγωγού θα είναι 7,2 εκατ. κυβικά μέτρα την ημέρα (2,6 δισ. κυβικά ετησίως).
Λεπτομέρειες για το ύψος της εργολαβίας δεν έχουν γίνει γνωστές, ωστόσο συνήθως το κομμάτι των σωλήνων συνιστά το μεγαλύτερο κόστος από το συνολικό προϋπολογισμό των έργων κατασκευής αγωγών.
Πηγή:capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου