Oλοένα περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες παίρνουν την απόφαση να εξορίσουν τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από τις επικράτειές τους. Αυτή τη στιγμή, έχουν εξαγγείλει κάτι ανάλογο η Νορβηγία από το 2025, η Σλοβενία και η Ολλανδία από το 2030, η Σκωτία το 2032 και η υπόλοιπη Μεγάλη Βρετανία το 2040, η Γαλλία το 2040 και το Παρίσι νωρίτερα, το 2030. Επίσης, η Γερμανίδα Καγκελάριος Μέρκελ δήλωσε πρόσφατα, ότι και η χώρα της θα προχωρήσει ανάλογα στο μέλλον, απέφυγε όμως να οριοθετήσει χρονικά την έναρξη της απαγόρευσης.
Τα χρονικά περιθώρια φαίνονται μεγάλα, ωστόσο στην πραγματικότητα είναι ασφυκτικά, αν αναλογισθούμε πόσο λίγα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κυκλοφορούν προς το παρόν στην Ευρώπη. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Νορβηγία, όπου τα ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά μοντέλα που ταξινομήθηκαν εκεί εφέτος κατέχουν ένα μερίδιο της τάξης του 37% χάρη στα σημαντικά οικονομικά κίνητρα, τα οποία παρέχει η κυβέρνηση της χώρας. Από εκεί και μετά ακολουθούν με χαοτική διαφορά η Ολλανδία με 2% και η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία με ποσοστό 1,7%.
Για την Ελλάδα τα ποσοστά είναι ακόμη απογοητευτικότερα και βρίσκονται ουσιαστικά σχεδόν στο μηδέν, καθώς τα προβλεπόμενα κίνητρα περιορίζονται στην απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και από το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης κατά την αγορά μοντέλων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
Πηγή:reader.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου